آموزش رایگان طراحی سایت

4 دیدگاه
مقاله آموزشی
4.7/5 - (4 امتیاز)

طراحی سایت

وب‌سایت‌ها در واقع فایل‌ها یا صفحات وبی هستند که روی سرور – کامپیوتر میزبان فایل‌های وب‌سایت با اتصال همیشگی به اینترنت ـ قرار گرفته‌اند. برای دسترسی به صفحات وب، از برنامه‌هایی به‌نام مرورگر وب – نظیر فایرفاکس، سافاری، گوگل کروم و غیره – استفاده می‌کنیم. با اتصال به اینترنت و وارد کردن نشانی وب‌سایت مورد نظر در مرورگر وب، صفحه وب مربوطه به شما نشان داده می‌شود. مرورگر و کامپیوتری که برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنیم، کلاینت خوانده می‌شود.

طراحی سایت، در برگیرنده علم و هنر ساخت وب‌سایت‌هایی است که هم به لحاظ ظاهری جذاب و کاربر پسند هستند و هم به لحاظ کاربری، عملکرد صحیحی را ارائه می‌دهند. این علم به ایجاد عناصر بصری وب‌سایت‌ها نظیر طرح‌بندی‌ها، رنگ‌ها، تصاویر و غیره می‌پردازد و به‌طور کلی ترکیبی از خلاقیت و مهارت‌های فنی است. همچنین از سویی دیگر، برنامه‌نویسی سمت سرور و منطق اجرای برنامه، مدیریت پایگاه داده، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و امنیت را در بر می‌گیرد.

مقدمه

کسب و کارهای جدید برای معرفی و ارائه خدمات خود به وب‌سایت‌ها نیاز دارند. مشاغل قدیمی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و وب‌سایتی با ظاهر و عملکردی بهتر می‌خواهند. حتی برخی افراد هم این روزها مایلند تا وب‌سایت شخصی خود را داشته باشند. به‌طور کلی می‌توان گفت که هر فردی برای چیزی – در هر جایی از دنیا – به یک وب‌سایت احتیاج دارد. در ادامه، به عواملی اشاره می‌کنیم که الزام آموختن طراحی سایت در دنیای تکنولوژی‌محور امروزی را نشان می‌دهند.

عدم نیاز به مدارک دانشگاهی

برخی از تخصص‌ها نیازمند مدرک دانشگاهی و تحصیلات مشخصی هستند. اما در مورد طراحی سایت این‌گونه نیست. هر چند که تحصیل در رشته‌های حوزه علوم کامپیوتر مزیت محسوب می‌شود اما الزامی برای آن وجود ندارد. خلاقیت، یادگیری مداوم، صبر و حوصله رویارویی با چالش‌‌ها، برای موفقیت در این حوزه کافی است. یادگیری این حوزه حتی می‌تواند به‌صورت خود آموز و با هزینه اندک انجام شود که برای این مورد، به اینترنت، لپتاپ یا کامپیوتری مناسب نیاز دارید ضمن اینکه انتخاب منابع معتبر برای یادگیری امری ضروری است.

افزایش مهارت‌های تحلیلی

در این راه، شما با مسائل گوناگونی رو به رو می‌شوید که می‌بایست آن‌ها را تحلیل کرده و بهترین روش را برای حل آن‌ها به‌کار ببندید. این مورد، طراحی و توسعه وب‌سایت‌‌های مناسبی را به دنبال خواهد داشت. شما همچنین با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین توسعه وب، وب‌سایت‌هایی را از پایه طراحی می‌کنید و ضمن آن، مهارت‌های حل مسئله و عیب‌یابی را به‌دست خواهید آورد. همه این مراحل به شما کمک می‌کند تا بتوانید به مسائل فنی پیش آمده – هنگام کار برای خود یا یک سازمان – به‌خوبی رسیدگی کنید.

خلاقانه و سرگرم کننده است

اگر فردی مشتاق به‌کارگیری و نمایش جنبه هنری خود هستید، طراحی و توسعه وب می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با آموختن این مهارت می‌توانید ایده‌هایی زیبا و همچنین کاربردی را به واقعیت تبدیل کنید. طراحی و توسعه سایت می‌تواند به‌طور حیرت‌انگیری جالب و خلاقانه باشد. تنها چیزی که در این فرایند نیاز دارید دانشی در مورد روش‌های طراحی و توسعه سایت و همچنین اشتیاق به تمرین با مهارت‌های خلاقانه‌ای است که دارید.

کسب مهارتی پر رونق

به‌عنوان یک طراح یا توسعه‌دهنده سایت، مهارتی قابل‌ارائه و فروش کسب می‌کنید که رونق زیادی دارد. می‌توانید درآمد زیادی را از این راه حتی در سنین بالاتر کسب کنید. این امکان نیز وجود دارد تا به‌صورت دورکار برای شرکت‌ها کار کنید یا به‌صورت آزادکار یا فریلنسر به فعالیت خود ادامه دهید. ضمن اینکه می‌تواند شرکت خود را راه‌اندازی کنید. تنها مورد مهم، به‌روز ماندن با فناوری‌ها و تکنیک‌های جدید حوزه‌ای است که در آن مشغول به‌کار هستید.

تقاضا رو به رشد مهارت‌های این حوزه

برای افرادی که دارای استعداد و مهارت‌های عالی در طراحی و توسعه سایت هستند، تقاضای مستمر و رو به رشدی وجود دارد. مشاغل گوناگون به خصوص در حوزه رسانه و سرگرمی و حوزه توسعه محصول در سراسر دنیا به دنبال چنین افرادی هستند. بر اساس آمار و اطلاعات بازار کار ایالات متحده، تقاضای جذب طراح سایت و به‌طور کلی توسعه‌دهنده وب رو به افزایش است. پیش‌بینی می‌شود که این میزان تا دهه آینده در حدود ۱۰ درصد افزایش را تجربه کند. این مقدار، از میانگین تقاضا برای سایر مشاغل بسیار سریع‌تر است.

کسب درآمد عالی بسته به توانایی

میزان درآمد برای افرادی که در این حوزه به مشغول به‌کار می‌شوند، متفاوت است. به‌طور کلی میزان مهارت و تخصص‌های یک فرد و میزان تجربه او در درآمدی که کسب می‌کند مؤثر است. برای ورود به بازار کار نیازی نیست که بر تمام جنبه‌های طراحی سایت مسلط باشیم. با کسب مهارت کافی در یکی از حوزه‌‌های طراحی رابط کاربری، فرانت‌اند یا بک‌اند می‌توان برای فرصت‌های شغلی دلخواه درخواست داد و با یادگیری بیشتر و کسب مهارت و تجربه، شغل خود را ارتقا داد و درآمدی بیشتر را به‌دست آورد.

چشم‌انداز قوی

این روزها، استارت‌آپ‌ها و مشاغل بیشتری را شاهد هستیم که – در حوزه ارائه خدمات آنلاین – در حال رشد هستند و همه چیز به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود. با در نظر گرفتن ارزشی که طراحان و توسعه‌دهندگان سایت به کسب و کارهای آنلاین می‌دهند، مالکین کسب و کارها به‌طور پیوسته برای حفظ حضور خود در وب سرمایه‌گذاری‌های خواهند کرد. بنابراین، طراحی سایت به‌عنوان بخشی حیاتی از اکوسیستم کسب و کار برای سال‌های پیش رو باقی خواهند ماند.

امکان کار از هر مکانی

پس از آموختن و تسلط بر طراحی سایت، می‌توانید کار خود را در هر مکانی در دنیا ادامه دهید. می‌توانی به عنوان کارمند در یک شرکت، یا با تیم‌ها کار کنید یا اینکه به‌طور مستقل به‌عنوان یک فریلنسر پروژه‌های خود را دریافت کرده و انجام دهید. همچنین می‌توانید شرکت خود را تأسیس کنید.

امکان ارتباط با دنیا

پس از یادگیری طراحی سایت، می‌توانید به اتصال خود به دنیا فکر کنید. این فکر زمانی تحقق پیدا می‌کند که وب سایت‌های طراحی شده توسط شما، از هر نقطه‌ای از جهان قابل دسترسی باشد. کاربران سراسر دنیا قدردان خدمات شما خواهند بود و این بسیار هیجان‌انگیز است.

مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت

طراحی سایت، فرایندی است متشکل از ابعاد گوناگون که برای ایجاد یک وب‌سایت می‌بایست طی شوند. به‌طور مثال در طراحی فرانت‌اند، تمرکز توسعه‌دهنده یا طراح سایت بیشتر به ظاهر سایت معطوف است در حالی‌که طراح بک‌اند سایت، زمان و انرژی خود را به موارد مربوط به سمت سرور مانند کدنویسی عملکرد بخش‌های گوناگون سایت‌، پایگاه داده و غیره اختصاص می‌دهد.

فرانت‌اند به‌عنوان مرحله‌ای از طراحی سایت، شامل زبان‌ها، فریمورک‌ها و کتابخانه‌های متنوعی است و مدت‌زمانی را برای یادگیری نیاز دارند. اینکه برای یادگیری هر کدام از این زبان‌ها چه مدت‌زمانی را می‌بایست اختصاص دهید کاملا نسبی است و به تجربه پیشین شما از آن زبان یا فریمورک، مداومت و مدت‌زمانی که روزانه برای یادگیری و تمرین اختصاص می‌دهید، تکنولوژی انتخابی، توانمندی‌ها، منابعی که برای یادگیری استفاده می‌کنید و غیره بستگی دارد.

فیلم‌های آموزشی ارائه شده در پلتفرم فرادرس، به شما می‌کنند تا هر یک از این مؤلفه‌ها در فرایند طراحی سایت را از سطح مقدماتی تا پیشرفته بیاموزید و پایه‌ای قوی را در این زمینه برای شما فراهم می‌کنند و به‌طور معمول ممکن است از نظر مدت‌زمان بسیار متنوع باشند. فرادرس برای بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی و فریمورک‌های مرتبط با این حوزه، دوره فیلم آموزشی با کیفیت عالی منتشر کرده است.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که تبدیل شدن به یک طراح سایت همه فن حریف، فرایندی است که در طول زمان و با تلاش و یادگیری مستمر شما اتفاق می‌افتد. در این بین نیز باید اخبار و آخرین ترندهای این حوزه را زیر نظر داشته باشیم.

تخصص های طراحی سایت

به‌طور کلی، طراحی سایت را می‌توان به ۴ زیرشاخه تخصصی مختلف تقسیم کرد که هر کدام روی بخش‌های خاصی از پروژه طراحی یک سایت متمرکز‌ هستند. این موارد را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • «طراحی UI/UX سایت» (UI/UX Design)
  • «توسعه فرانت‌اند سایت» (Front-End Web Development)
  • «توسعه بک‌اند سایت» (Back-End Web Development)
  • «توسعه فول‌استک» (Full-Stack Development): این تخصص، شامل تسلط بر طراحی و توسعه فرانت‌اند و بک‌اند یک سایت است.

طراح رابط کاربری و تجربه کاربری سایت

طراحی «رابط کاربری» (User Interface | UI) و «تجربه کاربری» (User Experience | UX)، به ۲ جنبه مهم طراحی سایت اشاره دارند. در طراحی رابط کاربری به ظاهر و بخش‌‌های دیداری سایت پرداخته می‌شود که کاربر آن را مشاهده می‌کند یا با آن تعامل دارد. طراحی مواردی نظیر دکمه‌ها، فونت‌ها، رنگ‌ها، منوها و سایر مؤلفه‌های دیداری در این دسته قرار دارند. تجربه کاربری نیز به حس و تجربه کلی کاربر از به‌کارگیری سایت اشاره دارد. سهولت در به‌کارگیری سایت، شناسایی نیاز کاربر و غیره از این دسته موارد هستند. به‌طور کلی، هدف UX دنبال جلب رضایتمندی کاربر از به‌کارگیری محصول است.

در فیلم رایگان آشنایی با شغل توسعه دهنده رابط کاربری (UI Developer)، وظایف، مهارت‌ها، فرصت‌های شغلی و بازار کار این تخصص، بیان شده است.

توسعه‌دهنده فرانت‌اند سایت

فرانت‌اند یک وب‌سایت، به پیاده‌سازی اجرای مؤلفه‌های دیداری آن اشاره دارد و کاربران به‌طور مستقیم با این‌گونه مؤلفه‌ها تعامل دارند. طراحان این حوزه اطمینان حاصل می‌کنند که هر یک از این عناصر بصری دارای عملکردی صحیح و کاربر پسند باشند ضمن اینکه به لحاظ زیبایی خوشایند و جذاب به‌نظر می‌رسند.

عناصر بصری بیان‌شده که توسط طراحان فرانت‌اند وب‌سایت ایجاد می‌شوند، مواردی نظیر دکمه‌ها، طرح‌بندی‌ها، منوها، انیمیشن‌ها و غیره را در بر می‌گیرند. به‌طور معمول، متخصص فرانت‌اند طرحی که توسط طراح UI/UX ساخته شده را گرفته و آن را به مرحله اجرا در می‌آورد.

از توسعه‌دهندگان فرانت‌اند انتظار می‌رود که با زبان‌هایی مانند CSS ،HTML و جاوا اسکریپت تا حد کافی آشنا باشند. همچنین بتوانند با فریمورک‌ها و کتابخانه‌های این حوزه نظیر React.js و غیره کار کنند.

توسعه‌دهنده بک‌اند سایت

بک‌اند یک وب اپلیکیشن اشاره به بخشی از یک وب‌سایت دارد که توسط کاربر دیده نمی‌شود اما برای اجرا و کارکرد صحیح وب‌سایت ضروری است. توسعه‌دهندگان بک‌اند، روی سمت سرور وب‌سایت متمرکز هستند و وظایفی نظیر مدیریت پایگاه داده، کدنویسی، به‌کارگیری فریمورک‌ها و غیره را بر عهده دارند. آن‌ها در کنار طراحان فرانت‌اند کار می‌کنند و به دنبال این هستند تا از عملکرد صحیح و بهینه عناصر بصری وب‌سایت اطمینان حاصل کنند.

توسعه‌دهندگان بک‌اند از تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور نظیر PHP ،C++ ،Java ،Ruby ،Python و Node.js و غیره استفاده می‌کنند. همچنین از این افراد انتظار می‌رود تا با فریمورک‌های بک‌اند نظیر جنگو، لاراول، اسپرینگ و اکسپرس و غیره آشنا باشند.

  • در آموزک آشنایی با برنامه نویسی Back End و Front End ضمن معرفی رایگان این ۲ حوزه، تفاوت‌های آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

توسعه‌دهنده فول‌استک سایت

توسعه‌دهنده‌ای که تسلط مناسبی روی هر ۲ بخش فرانت‌اند و بک‌اند یک وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن داشته باشد را توسعه دهنده فول‌استک گویند. کسب تخصص فول‌استک از این بابت بسیار عالی است که توسعه‌دهنده آن می‌تواند وب‌سایت مورد نظر را به‌تنهایی ایجاد کرده و به مشکلات مربوط به هر بخشی از آن رسیدگی کند.

  • با مشاهده فیلم آشنایی با شغل توسعه دهنده فول استک Full Stack | توسعه دهنده Front End و Back End از فرادرس، با وظایف، مهارت‌ها، فرصت‌های شغلی و بازار کار یک طراح سایت آشنا می‌شوید.

مقدمه

در این قسمت از راهنمای آموزشی، نگاهی جزئی‌تر به زیرشاخه‌های طراحی سایت خواهیم داشت و با مؤلفه‌های موجود در هر یک آشنا خواهیم شد. همچنین، منابع مناسبی را برای یادگیری معرفی می‌کنیم که شما را در مسیر تبدیل شدن به یک طراح سایت عالی، همراهی می‌کنند.

یادگیری طراحی رابط کاربری در طراحی سایت

بسیاری از کارهایی که به‌عنوان یک طراح UI/UX انجام می‌دهیم به ابزارهای خاص خود نیاز دارد. ابزارهایی برای تحقیقات کاربر، ابزارهایی به منظور ایجاد پروتوتایپ و وایرفریم‌،‌ نرم‌افزارهای آماری، برنامه‌های تست قابلیت‌استفاده برنامه و غیره، نمونه‌هایی از این ابزار‌های تخصصی هستند. با وجود تنوع بسیار زیاد این ابزارها، می‌توانیم کار خود را با برنامه‌های ساده، شروع کرده و طراحی را روی بوم‌های دیجیتال تمرین کنیم.

  • در فیلم آموزش تحقیق تجربه کاربری از فرادرس با مقدمات، مفاهیم اساسی، اصول، انواع روش‌های تحقیق و غیره آشنا می‌شوید. شرکت‌ها به‌کمک UX Researcher، نیازها و رفتار کاربران را شناسایی می‌کنند، مسائل آن‌ها را رفع کرده و تجربه خوشایندی را از به‌کارگیری محصول خود برای آن‌ها فراهم می‌کنند.
  • در فیلم آموزش اصول روانشناسی طراحی UI و UX، اصول کلی روانشناسی در طراحی UI به‌همراه مثال‌های متنوع به منظور ایجاد صفحات رابط کاربری بیان خواهد شد تا با استفاده از این اصول، بتوانید UI بدون نقصی را برای محصول خود تولید کنید.

در گام بعدی، تنها کافی است که روی یک یا ۲ مورد از محبوب‌ترین ابزار‌های این حوزه نظیر Figma ،Adobe XD یا Sketch تمرکز کنید. فیگما، شاید یکی از مبتدی‌ترین و ساده‌ترین ابزار‌ها – با رابطی آسان برای تازه‌کارها و آموزش‌‌های سودمند متعدد – محسوب می‌شود.

  • آموزش مقدماتی فیگما از فرادرس، اصول طراحی رابط کاربری UI با Figma را آموزش می‌دهد.
  • فیلم آموزش پلاگین های کاربردی فیگما Figma، افزونه‌های گوناگون و کاربردی فیگما را آموزش می‌دهد.
  • در فیلم آموزش مقدماتی ادوبی ایکس دی، طراحی رابط کاربری با Adobe XD را یاد می‌گیرید.

روزانه، با طراحی‌های UI/UX متعددی در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌‌ها و سایر محصولات دیجیتالی رو به رو می‌شوید که ممکن است متوجه آن نشوید. به ویژه هنگامی‌که به بهترین شکل ممکن طراحی شده باشند و حس خوبی را به ما منتقل کنند.

هم‌زمان با یادگیری بیشتر در این حوزه، توجه خود را نسبت به نمونه‌های گوناگون اطراف خود افزایش دهید. در استفاده‌های بعدی خود از یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تلفن همراه، به‌عنوان یک طراح UI/UX به طراحی آن دقت کنید و سوالاتی مانند آنچه در ادامه آورده شده را از خود بپرسید.

  • در این طراحی، چه مشکلی از کاربر برطرف شده است.
  • طراحی صورت گرفته، چگونه من را در به‌کارگیری این وب‌سایت یاری می‌دهد.
  • طراحی پیش رو از چه نظر، تجربه گیج‌کننده یا سختی را به کاربر منتقل می‌کند.
  • آیا خصوصیاتی را می‌توان اضافه کرد که برای کاربر سودمند باشد.

و بسیاری سوالات دیگر که ما را در این حوزه به فکر وا می‌دارند.

همچنین می‌توانید نمونه‌ها و مثال‌های بد و خوب برای طراحی‌های UI/UX را در اینترنت جست و جو یا اینکه نقدهای وارد شده به طراحی‌های بد توسط طراحان مجرب را مطالعه کنید. بدین‌ترتیب با اصول و نکاتی که ضروری است تا در طراحی UI/UX رعایت شوند یا مواردی که باید از آن‌‌ها پرهیز شود، آشنا خواهید شد. در ادامه، فیلم‌های آموزش از فرادرس را آورده‌ایم که طراحی UI را با فریمورک‌های مختلف آموزش داده‌اند.

  • آموزش طراحی رابط کاربری سایت با فریمورک jQuery UI
  • آموزش طراحی رابط کاربری وب سایت با فریم ورک W3.CSS
  • آموزش طراحی رابط کاربری سفارشی با فریم ورک تیلویند

برخی از فیلم‌های آموزش از فرادرس را در زیر فهرست کرده‌ایم که نحوه طراحی رابط‌ کاربری محصولات شناخته‌شده را آموزش داده‌اند. این آموزش‌ها به شما کمک می‌کنند تا ضمن آشنایی با ابزارها و تکنولوژی‌ها، روند کار طراحی را به‌صورت عملی مشاهده کنید و یاد بگیرید.

  • در فیلم آموزش پروژه محور فلاتر، طراحی رابط کاربری UI اینستاگرام با Flutter را یاد می‌گیرید.
  • در فیلم آموزش طراحی قالب سایت با فتوشاپ، ایجاد طراحی رابط کاربری با این نرم‌افزار محبوب آموزش داده شده است.
  • فیلم آموزش پروژه محور طراحی رابط کاربری، طراحی اپلیکیشن علی بابا در فتوشاپ را یاد می‌دهد.
  • دوره آموزش پروژه محور فتوشاپ، نحوه طراحی رابط کاربری اپلیکیشن اسنپ Snapp را شرح می‌دهد.
  • فیلم آموزش طراحی رابط کاربری اپلیکیشن دیجی کالا با فتوشاپ

یکی از موارد مهم در طراحی رابط کاربری توجه به دسترسی‌پذیری محصول است که رعایت این آن در طراحی UI، امکان دستیابی آسان و بدون مشکل کاربران به محتوا و ویژگی‌های یک وب‌سایت را فراهم می‌کند. یک طراحی با دسترسی‌پذیری مناسب، به همه افراد این امکان را می‌دهد تا فارغ تا از محدودیت‌های فیزیکی یا فنی که ممکن است داشته باشند، اطلاعات را به راحتی دریافت و از قابلیت‌های محصول استفاده کنند.

  • فیلم آموزش طراحی دسترس پذیری – طراحی وب سایت برای دسترسی افراد دارای معلولیت، می‌تواند در این مورد برای شما سودمند باشد.

یادگیری فرانت‌اند در طراحی سایت

فرانت‌اند یکی از بخش‌های جذاب در فرایند طراحی سایت محسوب می‌شود. Front-End به دنبال فراهم آوردن ظاهری زیبا، جذاب و در عین حال آسان و کاربر پسند است. ضمن اینکه، تعامل کاربر با آن را نیز امکان‌پذیر می‌سازد. در این قسمت از راهنمای آموزشی، مؤلفه‌های موجود در بخش فرانت‌اند طراحی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد. ابزارهای موردنیاز برای طراحی و ایجاد یک صفحه وب ساده و جذاب کردن ظاهر و محتوای آن و تعامل‌پذیر کردن آن و همچنین فریمورک‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده، جزو مورادی هستند که در این بخش بررسی می‌شوند.

زبان HTML

زبان نشانه گذاری HTML با نام کامل HyperText Markup Language، یک زبان استاندارد و به بیان دیگر ستون فقرات طراحی سایت محسوب می‌شود که ساختار محتوای یک صفحه وب را تعیین می‌کند. به‌طور مثال، HTML مشخص می‌کند که کدام قسمت‌ – یا محتوای – یک صفحه وب می‌بایست عنوان، تیتر، تصویر، متن اصلی و غیره باشد. برای نوشتن کدهای HTML – یا ایجاد یک صفحه وب – می‌توانید از یک ویرایشگر متنی ساده استفاده کنید. هر چند که کد ادیتورها و IDE-های متعددی وجود دارد که افزون بر کدنویسی، قابلیت‌های متعدد دیگری را نیز ارائه می‌دهد.

مقدمات HTML شامل مفهوم تگ‌ها و آشنایی با تگ‌های مهم و کاربردی آن، تگ‌های مربوط به متن‌‌ها، ایجاد لینک‌ها، درج تصاویر در صفحه و جزئیات آن، درج فهرست‌های مرتب و نامرتب، ایجاد جداول، به‌کارگیری تگ‌های مربوط به چیدمان، افزودن فرم‌ها، درج رسانه‌های صوتی و تصویری به صفحه وب، استفاده از رنگ‌ها و غیره است که به‌عنوان یک طراح وب می‌بایست آن‌ها را یاد بگیرید.

  • فیلم آموزش اچ تی ام ال از فرادرس، طراحی وب با HTML، تمامی این موارد گفته شده در سطح مقدماتی را به‌طور کامل و در ویرایشگر متنی NotePad++‎ به شما آموزش می‌دهد.

مدت‌زمان لازم برای یادگیری زبان HTML در افراد مختلف، با توجه به پیشینه کدنویسی و میزان زمانی که به یادگیری و تمرین اختصاص می‌دهند، متفاوت است. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که یادگیری این زبان برای افراد مبتدی یا کسانی که پیشینه‌ای از کدنویسی ندارند ممکن است در حدود یک ماه زمان نیاز داشته باشد.

  • فیلم آموزش طراحی وب با HTML از فرادرس، مواردی تکمیلی زبان اچ تی ام ال را آموزش می‌دهد. آشنایی با HTML5 و تگ‌های جدید آن، کار با رویدادها، کنترل‌های جدید و خصوصیات آن‌ها،‌ ویژگ‌های جدید فرم‌ها در HTML5، کار با فایل‌های صوتی و تصویری، قابلیت «کشیدن و رها کردن»، کار با اشیا Canvas و SVG، مواردی هستند که پس از یادگیری HTML مقدماتی و همچنین آشنایی مقدماتی با زبان جاوا اسکریپت، توصیه می‌شود یاد بگیرید.

زبان CSS

Cascading Style Sheets یا به اختصار CSS،‌ به‌همراه HTML مورد استفاده قرار می‌گیرد و نحوه نمایش سند HTML به کاربر نهایی را مشخص می‌کند. با به‌کارگیری CSS می‌توانید عناصر ظاهری یک صفحه وب نظیر طرح‌بندی، فونت، رنگ، پس‌زمینه و سایر مؤلفه‌ای دیداری آن را تغییر دهید و نمای دلنشین‌تری از صفحه طراحی شده با HTML را به کاربر ارائه دهید.

مکان و نحوه نوشتن کدهای CSS، سلکتورها، سیستم‌های رنگ‌دهی، تنظیمات پس‌زمینه، کادرها، حاشیه‌ها و سایز‌بندی آن‌ها، بلوک‌های متنی و تنظیمات آن، فونت‌ها، خاصیت شناوری عناصر، تنظیم نحوه نمایش لیست‌ها و جدول‌ها، افزودن انیمیشن به عناصر، طراحی واکنش‌گرا، طرح‌بندی صفحه با FlexBox و موارد این‌چنینی جزو مباحثی هستند که انتظار می‌رود یک طراح سایت با آن‌ها آشنا باشد.

  • فیلم آموزش سی اس اس از فرادرس، طراحی وب سایت با CSS را آموزش می‌دهد و مباحث مقدماتی آن را تا حد ممکن به‌طور کامل در بر می‌گیرد.

پس از تسط و درک مفاهیم اولیه CSS و توانایی تغییر ظاهر یک سند HTML، می‌توانید به سراغ مباحث پیشرفته‌تر بروید و مواردی نظیر دستکاری بیشتر خصوصیات تصاویر، تنظیم انحنای گوشه‌ عناصر، ایجاد سایه، تنظیم چینش و ترازبندی، چندستونه کردن متن‌ها، انیمیشن‌ها و ترنسفورم‌های ۲-بُعدی و ۳-بُعدی، کار بار گرادینت‌ها، به‌کارگیری FlexBox و موارد این‌چنینی را بیاموزید.

  • فیلم آموزش طراحی وب با سی اس اس، مباحث تکمیلی موجود در CSS3 را تا حد ممکن به‌طور کامل پوشش داده است. البته، پیش از شروع آن، توصیه می‌شود بر مباحث مقدماتی و پیشرفته HTML مسلط باشید.

به‌ کارگرفتن HTML و CSS در تمرینات و پروژه‌های عملی خود و انجام پروژه‌های هر چند ساده با آموخته‌های خود یکی از بهترین روش‌هایی است که مهارت کدنویسی به زبان‌های HTML و CSS را تقویت می‌کند. صفحات وب مختلف را مشاهده کنید و سعی در پیاده‌سازی نمونه‌ای مشابه آن داشته باشید. بدین‌ترتیب مجبور می‌شوید تا ویژگی‌‌های گوناگون این ۲ زبان را به‌طور عملی به‌کار بگیرید. نکته مهمی که لازم است به آن توجه باشید، انجام تمرین مداوم حتی در صورت شکست‌های مقطعی است. رو به رو شدن با خطاها و مشکلات گوناگون در حین کدنویسی، بخشی از فرایند یادگیری محسوب می‌شود و حل کردن این‌گونه مسائل – با جستجو در اینترنت یا کمک گرفتن از افراد متخصص – خود نیز موارد جدیدتری را به ما یاد می‌دهد. پس، از این بابت جای نگرانی نیست و نباید منجر به دلسردی شما شود.

  • آموزش پروژه محور اچ تی ام ال و سی اس اس از فرادرس، یکی از فیلم‌هایی است که پیاده‌سازی پروژه کاربردی طراحی وب با HTML و CSS را آموزش داده است.

طراحی صفحات وب واکنش گرا

امروزه، کاربران با استفاده از دستگاه‌‌های گوناگون نظیر گوشی تلفن همراه، تبلت و غیره – افزون بر نمایشگرهای بزرگ و لپتاپ – به مرور وب‌سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها می‌پردازند. وظیفه شما به عنوان یک طراح سایت، طراحی صفحات وبی است که در نمایشگرهای گوناگون – به لحاظ اندازه – با ظاهری مناسب به کاربر ارائه شوند. مفهوم «واکنش‌گرایی» (Responsive) در همین راستا به‌وجود آمده و به دنبال این است که اندازه نمایشگر کاربر شناسایی شود و بر مبنای آن، اندازه و چینش عناصر موجود در صفحه به‌طور خودکار تغییر کند تا از این طریق بهترین تجربه برای کاربر فراهم شود.

  • فیلم آموزش طراحی صفحات ریسپانسیو، عنوان دوره‌ای است که واکنشگرایی صفحات وب با HTML و CSS به شما می‌آموزد.
  • دوره  فیلمآموزش طراحی واکنش گرا با گرید و فلکس باکس، در قالب یک پروژه عملی به شما یاد می‌دهد تا مفاهیم Grid و Flexbox در CSS را برای نمایش مطلوب سایت در صفحه نمایش‌های گوناگون به‌کار ببرید.

پس از یادگیری HTML و CSS، برای افزایش سرعت روند طراحی سایت و صرفه‌جویی در زمان، می‌توانیم از ابزارهای موجود که سرعت کدنویسی را افزایش می‌دهند استفاده کنیم. یکی از این ابزار‌ها Emmet نام دارد که با نوشتن کدهای کوتاه و ساده توسط ما، کدهای پیچیده‌تر HTML و CSS را به‌طور خودکار تولید می‌کند. بدین ترتیب، میزان تایپ کردن دستورات و زمان صرف‌شده برای آن، کاهش پیدا می‌کند.

  • فیلمآموزش امت Emmet، کدنویسی سریع HTML و CSS را به‌خوبی به شما می‌آموزد.

در ادامه دوره‌های آموزشی پروژه‌محور HTML و CSS از پلتفرم فرادرس را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای یادگیری بیشتر و همچنین تقویت مهارت کدنویسی خود به زبان‌های HTML و CSS، روی آن تکیه کنید.

  • فیلم آموزش پروژه محور اچ تی ام ال و سی اس اس – پروژه‌های کاربردی طراحی وب با HTML و CSS را آموزش می‌دهد.
  • فیلم آموزش پروژه محور HTML و CSS، که ساخت مگامنو یا منوی چند‌سطحی در کد ادیتور ویژوال استودیو کد را آموزش می‌دهد.
  • فیلم آموزش طراحی قالب استاتیک برای سایت از فرادرس که طراحی قالب در فتوشاپ و کدنویسی HTML و CSS آن را می‌آموزد.
  • فیلم آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس از فرادرس طراحی نئومورفیسم با HTML و CSS را آموزش می‌دهد. سبک نئومورفیسم، یک سبک طراحی جذاب رابط کاربری در طراحی سایت محسوب می‌شود که به دنبال ایجاد ظاهری واقع‌گرایانه و ۳-بُعدی از عناصر دارد.
  • در فیلم آموزش پروژه محور اچ تی ام ال و سی اس اس – ساخت پنل کاربری با HTML و CSS – یکی از اجزای جدانشدنی تمامی سایت‌هایی که قابلیت ثبت‌نام دارند – را یاد می‌گیرید.
  • فیلم آموزش ساخت انیمیشن در سی اس اس، در قالب پروژه‌‌های متعدد به شما یاد می‌دهد تا با به‌کارگیری مؤلفه‌های ساخت انیمیشن، تعامل کاربر با وب‌سایت طراحی شده را دلچسب‌تر کنید و UI سایت را ارتقا دهید.

زبان جاوا اسکریپت

JavaScript یا JS یک زبان برنامه‌نویسی است که تعامل بین کاربر و وب‌سایت را امکان‌پذیر می‌کند. به‌طور مثال، طراحان سایت با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توانند انواع انیمیشن‌ها،‌ اسلاید شوها، منوهای بازشونده، اعتبارسنجی فرم‌ها و بسیاری موراد دیگر را انجام دهند. JS در کنار HTML و CSS، یکی دیگر از زبان‌های پرکاربرد در حوزه طراحی سایت است.

یادگیری جاوا اسکریپت شامل درک مفاهیمی نظیر مقدمات جاوا اسکریپت، ساختار برنامه‌‌ها آن، آشنایی با شی Document، آشنایی با انواع داده‌ها، عملگر‌ها، ساختارهای کنترلی، حلقه‌ها، رویدادها، مدیریت خطاها، درخت DOM،‌ شی رشته و متدهای آن، شی تاریخ و متدهای مربوطه، عبارات با قاعده، شی Window و بسیاری موارد دیگر است. در فیلم آموزش آموزش جاوا اسکریپت JavaScript از فرادرس تمامی این مفاهیم را به‌‌همراه تمرین‌های متعدد یاد خواهید گرفت.

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان‌های زبان‌نویسی، آموختن آن به‌صورت پروژه‌محور است. این روش ضمن تثبیت مفاهیم زبان مورد نظر، نحوه به‌کارگیری آن در پروژه‌های عملی را نیز نشان می‌دهد. آموزش‌‌های زیر از فرادرس JS را به‌صورت پروژه‌محور به شما یاد می‌دهند.

  • فیلم آموزش پروژه محور جاوا اسکریپت، پیاده سازی سبد خرید فروشگاهی با JavaScript را به‌صورت قدم به قدم عملی می‌آموزد و همچنین، با یکی از مهم‌ترین مباحث در جاوا اسکریپت یعنی برنامه‌نویسی شی‌گرا نیز آشنا می‌شوید.
  • آموزش پروژه محور وانیلا جاوا اسکریپت – ساخت بازی با Vanilla JavaScript

کتابخانه جی کوئری

jQuery یکی از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت است که عملیات مربوط به CSS ،HTML و رویدادها را ساده می‌سازد. این کتابخانه حجم کدنویسی توسط طراح سایت را کاهش داده و ضمن سهولت برنامه‌نویسی وب، فرایند توسعه و افزودن قابلیت به آن را سرعت می‌بخشد.

برای یادگیری jQuery می‌توانید از فیلمآموزش کاربردی برنامه نویسی جی کوئری استفاده کنید که مفاهیم پایه این کتابخانه، انواع افکت‌ها، Traversing ،AJAX و بسیاری موارد دیگر را در بر می‌‌گیرد. برای یادگیری افزونه‌های بیشتری از جی کوئری نیز می‌توانید فیلم آموزش پلاگین های کاربردی جی کوئری را تماشا کنید.

دیدن فیلم‌های فهرست شده در زیر از فرادرس نیز برای جمع‌بندی CSS، HTML و جاوا اسکریپت بسیار مفید خواهند بود.

  • فیلم آموزش پروژه محور جاوا اسکریپت، CSS و HTML، طراحی «صفحه فرود» (Landing Page) واکنشگرا را آموزش می‌دهد.
  • آموزش کاربردی HTML5، CSS3 و jQuery در طراحی وب

برای انجام کدنویسی با زبان‌های مختلف، به‌طور معمول به‌جای استفاده از ویرایشگرهای متنی ساده، برنامه‌هایی تحت عنوان کدادیتور و IDE را مورد استفاده قرار می‌دهند. این برنامه‌ها علاوه بر فراهم آوردن محیطی برای کدنویسی، امکاناتی را نیز به منظور اجرا، دیباگ و بسیاری موارد دیگر برای طراح سایت فراهم می‌کنند.

ویژوال استودیو کد، یکی از محبوب‌ترین کد ادیتورهای رایگان کنونی است که با پشتیبانی از زبان‌های گوناگون، رابط کارپسندی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در فیلم آموزش ویژوال استودیو کد، توسعه نرم‌ افزار با Visual Studio Code را با مثال‌های گوناگون یاد می‌گیریم.

فیلم آموزش ویرایشگر متن VIM ویم در لینوکس، کد ادیتور دیگری را در محیط لینوکس آموزش می‌دهد. این کد ادیتور نیز قابلیت‌های پیشرفته و امکان افزودن پلاگین را پشتیبانی می‌کند.

فریمورک های جاوا اسکریپت

تحولات حوزه طراحی سایت در دهه گذشته سرعت زیادی داشته است. فناوری‌ها و ابزارهای نوینی نیز در این مدت معرفی شده‌اند. دسته‌ای از این موارد، فریمورک‌های جاوا اسکریپتی هستند که طراحان سایت را در ایجاد سایت‌های تعاملی یاری می‌دهند. این فریمورک‌ها با ارائه ابزارها و الگوها، فرایند طراحی سایت را ساده و بهینه‌تر می‌سازند. در ادامه این راهنمای آموزشی، با برخی از این فریمورک‌ها آشنا می‌شویم و منابع آموزشی مناسبی را برای آن‌ها معرفی می‌کنیم.

  • ری اکت جی اس

React یک کتابخانه اوپن سورس جاوا اسکریپتی است که توسط فیسبوک توسعه داده شده است و برای ساخت رابط‌های کاربری و کامپوننت‌های صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • در فیلم آموزش آموزش مقدماتی کتابخانه ReactJS در جاوا اسکریپت، با ساختار برنامه‌نویسی ری‌اکت و همچنین امکانات آن آشنا خواهید شد و این روند تا مرور مفاهیم پیشرفته‌تر پیش می‌رود.

آشنایی و نحوه استفاده از Component-ها، معرفی Context API، معرفی Hooks و بسیاری موارد دیگر را در این آموزش یاد می‌گیرید. همچنین در پایان این فیلم آموزشی، یک پروژه به‌طور عملی پیاده‌سازی شده است.

  • ویو جی اس

Vue.js کتابخانه فرانت‌اند دیگری از جاوا اسکریپت است که برای ایجاد رابط‌های کاربری و اپلیکیشن‌های تک‌صفحه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • در فیلم آموزش ویو جی اس از فرادرس، فریم ورک Vue.js در جاوا اسکریپت شامل مفاهیم Data Binding، رویدادها، Conditionals، متدها، Loops، مدیریت استایل، کامپوننت‌ها، چرخه حیات Hooks و مواردی دیگر به‌همراه یک پروژه پایانی آموزش داده شده است.
  • انگولار

AngularJS یکی از فریمورک‌های رایگان و اوپن سورس جاوا اسکریپتی برای توسعه اپلیکیشن‌های تک‌صفحه‌ای است که توسط گوگل توسعه یافته است.

در فیلم آموزش فریم ورک انگولار جی اس، ساخت اپلیکیشن با AngularJS شامل مباحثی نظیر Controller و Markup، ساخت و استفاده از سرویس‌ها، مسیریابی، ساخت Directive-های سفارشی، Testing به‌همراه پروژه پایانی آموزش داده است.

یادگیری بک‌اند در طراحی سایت

توسعه بک‌اند یا سمت-سرور در طراحی سایت، به ایجاد یکی از قسمت‌های مهم وب‌سایت یا وب اپلیکیشن‌ها می‌پردازد. این قسمت مسئول پردازش و مدیریت داده‌ها و عملیات منطقی است. می‌‌توان گفت که بک‌اند، پشت صحنه سایتی است که طراحی می‌کنید و نقش موتور اصلی سیستم را بر عهده دارد. این قسمت با تعامل با پایگاه داده، انجام درخواست‌های کاربران و پردازش‌‌های مربوطه، اطلاعات لازم برای نمایش به کاربر را فراهم می‌کند. توسعه بک‌اند در طراحی سایت، با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف همچون پایتون، جاوا و غیره و فریمورک‌هایی نظیر جنگو، اسپرینگ و لاراول صورت می‌گیرد. Back-End همچنین با بخش‌های دیگر نظیر پایگاه داده و فرانت‌اند در ارتباط است و اطلاعات دریافتی از کاربر را پردازش و نتیجه مناسب را به آن بر می‌گرداند.

در ادامه این راهنمای آموزشی، نگاهی جزئی‌تر به طراحی و توسعه بک‌اند سایت خواهیم داشت و افزون بر معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی و فناوری‌های موجود، منابع یادگیری مناسب را معرفی خواهیم کرد.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت به‌عنوان زبانی پراستفاده برای طراحی سمت کلاینت یا فرانت‌اند سایت، در سال های اخیر به‌طور گسترده‌ای برای توسعه بک‌اند یا سمت سرور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار با ظهور نود جی اس – محیط اجرایی سمت سرور جاوا اسکریپت – امکان‌پذیر شده است.

فیلم‌های آموزشی از فرادرس که در ادامه معرفی کرده‌ایم برای شروع توسعه بک‌اند با جاوا اسکریپت توصیه می‌شود.

  • آموزش مقدماتی نود جی اس Node.js
  • آموزش ساخت API با Express.js و Node.js

همچنین برای آموختن مباحث تکمیلی می‌توانیم از آموزش‌های زیر استفاده کنیم.

  • آموزش امنیت در نود جی اس Node.js
  • آموزش ماژول اف اس در نود جی اس – کار با فایل توسط ماژول fs در Node.js
  • آموزش ارتباطات پروتکل وب سوکت با نود جی اس و انگولار – WebSocket با Node.js و Angular

برای تسلط بیشتر و تجربه پیاده‌سازی پروژه‌‌های عملی، مشاهده فیلم‌های آموزشی زیر از فرادرس را توصیه می‌کنیم.

  • آموزش پروژه محور نود جی اس Node.js – ساخت چت روم ویدئویی
  • آموزش فریم ورک نود جی اس – آپلود فایل با Node.js
  • آموزش پردازش تصویر در نود جی اس Node.js
  • آموزش نود جی اس، انگولار و مونگو دی بی – پیاده سازی احراز هویت کاربر با Angular، Node.js و MongoDB
  • آموزش نود جی اس، انگولار و مونگو دی بی – طراحی سایت خبری با Angular ،Node.js و MongoDB

پی اچ پی

PHP یکی از زبان‌های رایج و محبوب برنامه‌نویسی برای توسعه سمت سرور و بک‌اند است. در فیلم رایگان آشنایی با شغل توسعه دهنده پی اچ پی PHP، با وظایف، مهارت‌ها، فرصت‌های شغلی و بازار کار آن آشنا می‌شوید. این زبان اوپن سورس و مفسری می‌تواند برای توسعه وب‌سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌های تعاملی و پویا مورد استفاده قرار گیرد. سهولت در یادگیری، پشتیبانی از پایگاه‌داده‌های گوناگون جزو ویژگی‌های بسیا زیاد این زبان همه‌منظوره به‌شمار می‌روند.

  • در فیلم آموزش برنامه نویسی پی اچ پی PHP، تمامی نکات و مهارت‌های عملی مورد نیاز برای پیاده‌سازی وب‌سایت های پویا، به ساده‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن و به صورت کاملا عملی آموزش داده شده است
  • آموزش پروژه محور پی اچ پی PHP، ساخت موتور جستجو برای وب سایت را در قالب یک پروژه آموزش می‌دهد و مشاهده آن به تسلط شما روی PHP کمک می‌کند.

لاراول یکی از چارچوب‌های رایج توسعه وب بر پایه PHP است که این فرایند را تسریع کرده و ساده می‌سازد. در نهایت نیز امکان ایجاد ساختار کدی منظم‌تر و سایر امکانات را در اختیارمان قرار می‌دهد.

  • در فیلم آموزش مقدماتی فریم ورک لاراول Laravel برای توسعه برنامه های تحت وب، این فریمورک را تا حد کافی یاد می‌گیرید.

برای تسلط بیشتر روی طراحی سایت با لاراول، می‌توانید از پروژه‌های عملی معرفی شده در ادامه، استفاده کنید.

  • ساخت فروشگاه اینترنتی در Laravel | مقدماتی
  • ساخت سایت نیازمندی ها با Laravel
  • طراحی و ساخت وبلاگ با Laravel
  • طراحی سایت برگزاری وبینار با Laravel
  • طراحی وب سایت خبری با Laravel
  • ساخت سیستم نظرسنجی با Laravel

پایتون

پایتون زبان‌برنامه‌نویسی چند منظوره‌ای است که می‌تواند کارهای گوناگونی نظیر توسعه اپلیکیشن یا وب‌سایت را انجام دهد. در حوزه طراحی سایت، پایتون برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌های سمت سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای شروع طراحی و توسعه بک‌اند سایت با پایتون، فیلم‌های آموزشی معرفی شده در زیر، مفاهیم پایه و پیشرفته پایتون را به شما می‌آموزند.

  • آموزش برنامه نویسی پایتون Python – مقدماتی
  • آموزش برنامه نویسی پایتون Python – تکمیلی

پس از آن، به سراغ یادگیری یکی از شناخته‌شده‌ترین فریمورک‌های وب پایتون، یعنی جنگو می‌رویم.

  • فیلم آموزش فریمورک تحت وب Django با پایتون Python از فرادرس، این ابزار توسعه بک‌اند را به شما می‌آموزد.

با فیلم‌های آموزشی معرفی شده در زیر، می‌توانید با قابلیت‌های بیشتر این فریمورک آشنا شوید.

  • آموزش فریم ورک Django Rest در پایتون – پروتکل HTTP (رایگان)
  • آموزش ایجاد فرم در جنگو Django

همچنین، برای تسلط بیشتر، مشاهده دوره‌های فیلم آموزشی زیر توصیه می‌شود.

  • آموزش پروژه محور جنگو و پایتون – طراحی سایت و وب اپلیکیشن با فریمورک Django
  • آموزش پیاده سازی سیستم لایک با AJAX در جنگو

چارچوب ASP.NET

ASP.NET، فریمورکی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته و می‌تواند برای توسعه بک‌اند سایت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. زبان C#‎ نیز به عنوان یکی از زبان‌های اصلی این برای توسعه بک‌اند با این چارچوب در نظر گرفته می‌شود و به کمک آن می‌توانید به طراحی سایت‌‌هایی پویا بپردازید.

  • آموزش چارچوب توسعه تحت وب ASP.NET MVC، اصول پایه تا مفاهیم پیشرفته این فریمورک را به صورت گام به گام به شما می‌آموزد.

همچنین، برای تسلط بیشتر روی طراحی سایت با این فریمورک می‌توانید از دوره‌های پروژه محوری که در ادامه آورده شده استفاده کنید.

  • آموزش پروژه محور ASP.NET MVC – طراحی سایت فروشگاهی
  • آموزش ساخت سایت فروشگاه با ASP.NET
  • آموزش ساخت سایت خبری با ASP.Net
  • آموزش پروژه محور ASP.NET Core – طراحی سایت رزرو هتل
  • آموزش پروژه محور ASP.NET – طراحی سامانه پزشکی از راه دور

آیا طراحی سایت برای من مناسب است؟

مقدمه

مانند سایر گزینه‌های شغلی، اشتیاق و علاقه‌مندی به طراحی وب می‌تواند احتمال موفقیت و همچنین کیفیت کاری شما در این حرفه را افزایش دهد. طراحان سایت به‌طور معمول برای ایجاد وب‌سایت‌ها از کدنویسی به زبان‌های گوناگون بهره می‌برند. بنابراین، علاقه به علوم کامپیوتر و زبان‌های برنامه‌نویسی می‌تواند شما را در این راه یاری دهد. درادامه، برخی موارد که در این زمینه تعیین کننده هستند را آورده‌ایم.

در نظر گرفتن مهارت‌های خود

صبر، ابتکار، انعطاف‌پذیری، تفکر منطقی و خلاقیت لازمه یادگیری طراحی سایت هستند. اگر این خصوصیات را در خود می‌بینید به احتمال قوی این شغل برای شما گزینه مناسبی است.

گفت‌و‌گو با با یک متخصص در این حوزه

طراحان ارشد سایت جزو بهترین افرادی هستند که می‌توانند به پرسش‌های شما در این باره و در انتخاب مسیر شغلی طراح سایت پاسخ دهند. آن‌ها می‌توانند شما را به منظور پرهیز از مشکلات رایجی راهنمایی کنند که بیشتر طراحان سایت تازه‌کار هنگام شروع انجام دهند.

تحقیق در مورد معایب آن

علی‌رغم محیط کاری منعطف در این شغل،‌ طراحان وب‌سایت به‌طور معمول به علت نشستن‌های مداوم برای مدت‌زمان‌های طولانی، مستعد کمردرد، خستگی بینایی هستند و موارد این چنینی را به دفعات تجربه می‌کنند. بنابراین، توجه به این مسئله و پیشگیری از آن ضروری است.

کسب تجربه برای ایجاد نمونه کار آنلاین

مقدمه

پس از یادگیری و تمرین مهارت‌های مربوط به طراحی سایت، وقت آن رسیده تا به کسب تجربه کاری واقعی در این زمینه بپردازید. انجام این کار، ضمن اینکه شما را با صنعت این حرفه آشنا خواهد کرد، مهارت‌‌های برنامه‌نویسی شما را تقویت کرده و احتمال ورود به بازار و استخدام شما را افزایش می‌دهد. در ادامه این راهنمای آموزشی روش‌‌هایی را برای کسب تجربه و ایجاد رزومه بیان کرده‌ایم.

برای آموزش حضوری و آنلاین با شماره زیرتماس حاصل نمایید.

09124201554

09102899223

4 پاسخ به “آموزش رایگان طراحی سایت”

  1. ایوب رضایی گفت:

    من میخاستم این دوره طراحی سایت رو بگذرونم
    این مطالب واقعا عالی بود
    ممنونم از سایت وبنال

  2. ندا محسنی گفت:

    لطفا شرایط برگزاری آموزش طراحی سایت رو بفرمایید

  3. مهنوش گفت:

    آموزش طراحی سایت چجوریه ؟

  4. نیلوفر محبی گفت:

    ممنونم از اطلاعات مفیدتون من خودم برای طراحی سایت کارا سایبری ترسیدم از سایت ساز استفاده کنم و از شرکت های طراحی سایت استفاده کردم و همیشه فکر کردم برای سئو کردنش مشکل داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *